دلایل خستگی در مطالعه

دلایل خستگی هنگام مطالعه

دلایل خستگی هنگام مطالعه

یکی از دلالیلی که بیشتر ما خیلی کتاب خواندن را دوست نداریم، خسته شدن زود هنگام موقع مطالعه است.
اما دلیل این خستگی چیست و چگونه میتوان با آن مقابله کرد؟

۱. کم خوابی

اولین دلیلی که باعث میشه ما موقع کتاب خواندن خیلی زود خسته شویم، کم خوابی است.مغز ما به خواب و استراحت بیش از چیزی که فکرش را بکنید نیاز دارد. پس اگر میخواهید از مطالعه کتاب مورد علاقه خود لذت ببرید یا مطالب نوشته شده در کتاب های درسی خود را به خوبی یاد بگیرید، حتما به اندازه کافی بخوابید.

۲. نوع نشستن

دومین عاملی که میتواند موجب خستگی ما شود، نحوه نشستن ما هنگام مطالعه است. هرچه راحتتر نشسته باشید، احتمال اینکه خوابتان بگیرد بیشتر است. برای اینکه از خواب آلودگی در چنین شرایطس خلاص شوید هم بهتر است به جای لم دادن روی تخت گرم نرمتان، نشستن پشت یک صندلی را انتخاب کنید.

۳. عدم خوردن و نوشیدن

بد نیست بدانید آب می تواند نقش حیاتی در میزان و نحوه مطالعه شما داشته باشد.نخوردن آب کافی احساس خستگی را در شما به وجود می آورد. برای همین هم به محض اینکه درس خواندن را شروع می کنید، چشمانتان سنگین شده و خوابتان می گیرد. همچنین مصرف مواد غذایی طبیعی هم با تامین قند مورد نیاز مغزتان، از خستگی شما جلوگیری می کند.

۴. عدم تمرکز کافی

یک ذهن حواس پرت مدام به چیز های مختلف فکر می کند. این افکار نختلف خیلی زود موج سنگینی ذهن افراد می شوند. برای همین هم افرادی که با تمرکز کافی درس می خوانند یا مطالعه می کنند، کمتر خسته شده و مطالب را بهتر و بیشتر یاد می گیرند.

۵. مطالعه بدون استرس

اگر فکر می کنید استراحت هنگام مطالعه زمان شما را هدر می دهد، سخت در اشتباهید. بد نیست بدانید که استراحت هنگام مطالعه نه تنها از خستگی شما جلوگیری خواهد کرد، بلکه باعث می شود که بتوانید یادگیری بهتری از آنچه می خوانید داشته باشید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید