۵ اپلیکیشن برنامه‌ریزی درسی (قسمت اول)

5 اپلیکیشن برنامه‌ریزی برای دانش‌آموزان و دانشجویان

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از کارهای ما به وسیله‌ی گوشی موبایل و اپلیکیشن‌های آن انجام می‌شود، پس شاید ایده‌ی بدی نباشد که از انواع اپلیکیشن برنامه‌ریزی درسی که در گوشی‌های موبایل در اختیارمان قرار دارند برای سازماندهی امور تحصیلی استفاده کنیم. در این مقاله به معرفی ۱۰ اپلیکیشن برنامه‌ریزی درسی برتر برای دانشجویان و دانش‌آموزان خواهیم پرداخت.

شما به عنوان یک دانش‌آموز و یا دانشجو، مسئول پیگیری تاریخ‌های آزمون، منابع آزمون‌ها، تکالیف درسی و امتحانات نهایی هستید. علاوه بر این موارد ممکن است که در فعالیت‌ها و کلاس‌های خارج از مدرسه هم شرکت کنید. در نتیجه به یاد داشتن تاریخ و روزهای مختلف کمی دشوار می‌شود!

اگر احساس می‌کنید که در انبوهی از تکالیف غرق شده‌اید و باید آن‌ها را سازماندهی کنید، بهتر است که یکی از ۵ اپلیکیشن برتر برای دانشجویان و دانش‌آموزان را بررسی و امتحان کنید. پس تا آخر این مقاله رو مطالعه کنید.

۱. Chipper

Chipper یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های مطالعه در میان دانش‌آموزان است. استفاده از این برنامه برنامه‌ریزی درسی می‌تواند مهارت مدیریت زمان شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. این اپلیکیشن با امکانات زیادی به شما در برنامه‌ریزی و مطالعه دروس کمک می‌کند. متأسفانه در حال حاضر این برنامه تنها برای سیستم‌عامل اندروید قابل دانلود و استفاده است.

شما می‌توانید به سادگی تمام دوره‌هایی که در حال حاضر می‌گذرانید را به آن اضافه کنید و آن‌ها را بر اساس زمان و تاریخ در برنامه سازماندهی کنید. Chipper همچنین به شما امکان می‌دهد تا تاریخ آزمون‌ها، تاریخ سررسید تکالیف و مقالات و آزمایشگاه‌ها را هم به تقویم خود اضافه کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا از تکالیف درسی خود مطلع باشید.

وقتی برای مطالعه آماده باشید، می‌توانید صفحه مورد نظر را باز کنید و تایمر را تنظیم کنید. این برنامه به شما پاداشی را در قالب یک نوع پول خیالی در حین انجام وظایف می‌دهد. شما در واقع هیچ یک از این درآمدها را در زندگی واقعی دریافت نمی‌کنید، اما این کار یک انگیزه خوب برای ادامه حرکت شما به سمت جلو خواهد بود.

۲. Todait

اگر اغلب هنگام مطالعه از مسیر خود منحرف می‌شوید، باید اپلیکیشن Todait را دانلود کنید. این برنامه دارای می‌تواند اعلان برنامه‌های مختلف را بی‌‌صدا کند. Todait به شما امکان می‌دهد تا برای یک جلسه‌ی مطالعه یا هر پروژه دیگری که روی آن کار می‌کنید، تایمر تنظیم کنید.

این ابزار ساده به شما امکان می‌دهد تا کارهای خاص را بر اساس معیارهای مختلف در نظر داشته باشید و برای آن‌ها برنامه خوبی در نظر بگیرید. همان‌طور که کارهای مختلف را به برنامه اضافه و شروع به تکمیل آن‌ها می‌کنید، Todait به شما نشان می‌دهد که چقدر زمان صرف مطالعه کرده‌اید و همچنین درصد کارهایی که به پایان رسانده‌اید را نیز می‌توانید در ادامه کار ببینید.

این کار می‌تواند به طور قابل توجهی شما را برای دستیابی به موفقیت‌های بزرگ‌تر تشویق کند. برای این که دید وسیع‌تری از عملکرد خود داشته باشید، این اپلیکیشن برنامه‌ریزی درسی آمار تمام جلسات مطالعه شما را هم جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را در نمودارهایی مفید به شما نمایش می‌دهد. با این حساب همه‌ی این ویژگی‌ها دست به دست هم می‌دهند تا این برنامه را در لیست ده اپلیکیشن برتر برای دانشجویان و دانش‌آموزان قرار دهند.

۳. Egenda

از Egenda می‌توانید برای ایجاد یک برنامه زمان‌بندی مفید برای انجام تکالیف، پروژه‌ها، آزمون‌ها و تست‌های خود استفاده کنید. از آن جایی که این اپلیکیشن رابط کاربری واضح و ساده و ویژگی‌های بسیار مفیدی دارد، یک برنامه منحصر به فرد برای مطالعه و برنامه‌ریزی دروس به شمار می‌آید. وقتی تکالیف خود را در یک کتاب فیزیکی یادداشت می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که نمی‌توانید دست خط خود را بخوانید یا به اشتباه یک تکلیف مهم را نادیده بگیرید!

اما Egenda به شما کمک می‌کند تا با کدگذاری رنگ و سازماندهی وظایف خود از همه این موارد جلوگیری کنید. شما می‌توانید به سادگی دروس هر ترم را به همراه تکالیف و تاریخ سررسید آن‌ها به اپلیکیشن اضافه کنید. این برنامه بی‌نظیر به شما تاریخ سررسید تکالیف را اطلاع می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که آن‌ها را فراموش کنید.

۴. My Study Life

شما با My Study Life می‌توانید به راحتی تکالیف، کلاس‌ها و امتحانات خود را به یک الگوی برنامه هفتگی اضافه کنید. هنگامی که کلاس‌های خود را به آن اضافه می‌کنید، می‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد آن‌ها مانند شماره کلاس، تکالیف، زمان کلاس و حتی نام معلم را هم وارد نمایید.

اگر در به خاطر سپردن تعطیلات یا چرخش زمان کلاس‌ها مشکل دارید، می‌توانید این اطلاعات را در My Study Life هم وارد نمایید. داشبورد برنامه تمام تکالیف، امتحانات و کلاس‌های آینده را به شما نمایش می‌دهد، به این ترتیب هرگز آن تکلیف خود را فراموش نخواهید کرد. این برنامه برای درس خواندن قابلیت‌های واقعا جذابی دارد.

۵. Power Planner

پنجمین اپلیکیشن برتر برای دانشجویان و دانش‌آموزان، Power Planner نام دارد. این اپلیکیشن یک برنامه‌ی زمان‌بندی مطالعه تمیز و ساده برای دانش‌آموزان دبیرستان و حتی دانشجویان است. پاور پلنر به‌عنوان یکی از مفیدترین برنامه‌ها برای هر دانش‌آموز، به شما کمک می‌کند تا زمان کلاس‌های خود را به خاطر بسپارید، آزمون‌ها را پیگیری نمایید و در نهایت شما را همراهی می‌کند تا تکالیف خود را ادامه داده و تکمیل کنید.

Power Planner با Google Calendar هم ادغام می‌شود تا زندگی شما را بسیار آسان‌تر کند. جدای از موارد قبل، شما می‌توانید معدل خود را با وارد کردن تکالیف و نمرات آزمون تخمین بزنید. با این حال اگر می‌خواهید بیش از یک ترم و پنج نمره در هر کلاس اضافه کنید، باید چند دلار برای نسخه پریمیوم هزینه بپردازید. در مجموع برای کارهای عادی و روزمره شما می‌توانید از نسخه رایگان این اپلیکیشن برای اندروید و iOS استفاده کنید.

جمع‌بندی

با بهترین برنامه‌های مدیریت مطالعه برای دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانید به درستی در مسیر خود قرار بگیرید. وقتی یک اپلیکیشن برنامه‌ریزی برای مطالعه دارید، می‌توانید با خیال راحت دروس خود را مطالعه کنید و در نهایت با گزارش‌های ماهیانه و هفتگی تمامی موارد را بررسی کنید. با این کار از شر یادداشت برداشتن از تایم مطالعه خود، خلاص می‌شوید.

علاوه بر این موارد، یک اپلیکیشن برای درس خواندن می‌تواند به عنوان یادآور شروع مطالعه یا تکمیل یک تکلیف مهم به شما کمک کند. همچنین بعضی از این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا با افراد دیگر درس بخوانید و گروه‌هایی برای مطالعه داشته باشید. با وجود این اپلیکیشن‌ها، شاید زمان آن رسیده که روش‌های سنتی را در این حوزه کنار بگذاریم و از این اپلیکیشن‌های حرفه‌ای برای کمک به پیشرفت خود استفاده کنیم.

شما چه اپلیکیشن‌های دیگری را در این حوزه می‌شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران مرکز ترنج در میان بگذارید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید